poniedziałek, 4 lipca 2016

Jedzmy suszone śliwki!


Suszone śliwki mają wiele cudownych właściwości. Zawierają potrzebne nam witamy, pierwiastki oraz błonnik. Oprócz tego są naturalnie słodkie, polecam zaznajomić z nimi dzieci- jest to świetny zamiennik niezdrowych słodkich przekąsek, które nasze pociechy i my niestety tak bardzo lubimy. Aby cenne właściwości suszonych śliwek (i innych suszonych owoców) zostały w pełni zachowane, ważne jest, żeby wybierać takie, które nie zawierają konserwantów, takich jak np. dwutlenek siarki- jest to sztucznie uzyskiwany przeciwutleniacz i konserwant, który może wywoływać bóle głowy, nudności, a u osób z astmą problemy z oddychaniem. Niestety ciężko znaleźć śliwki suszone bez "wspomagaczy". Niedawno w Kauflandzie natrafiłam na opakowanie, które znajduje się na zdjęciu powyżej. Cena- ok. 6 PLN. Skład- suszone śliwki, bez pestek. I TYLE! :) Naprawdę polecam, są pyszne i przede wszystkim bez jakichkolwiek dodatków.


Właściwości suszonych śliwek:

  • poprawiają apetyt
  • regulują trawienie
  • zmniejszają prawdopodobieństwo zachorowania na raka jelita grubego
  • zapobiegają zaparciom (idealne dla kobiet w ciąży)
  • obniżają cholesterol
  • zawierają dużo żelaza (zapobiega anemii) i fosforu (m.in. prawidłowa praca serca i nerek)
  • wit. C- odporność, A- wzrok i E- młodość, piękny wygląd
  • potas (równowaga kwasowo-zasadowa; regulacja ciśnienia krwi), magnez (układ nerwowo-mięśniowy), wapń (praca mięśnia sercowego; gospodarka elektrolitowa; działanie przeciwzapalne, przeciwalergiczne, przeciwobrzękowe), antyoksydanty (spowalniają procesy starzenia się)
  • dużo wit. z grupy B (pozytywny wpływ na układ nerwowy)
  • zapobiegają miażdżycy
  • zmniejszają ochotę na słodycze
  • zawierają sporo kalorii- zaleca się spożywać 3 dziennie