wtorek, 19 lipca 2016

Masło orzechowe- pyszne i zdrowe!

Kliknij na zdjęcie, aby powiększyć

Masło orzechowe według wielu ludzi to niezdrowy i tuczący przysmak. Czas zmienić te myślenie. Niedawno na zakupach w Lidlu wyhaczyłam cudeńko znajdujące się na zdjęciu powyżej. Cena- ok. 7 PLN, pojemność- 454 g, zawartość orzechów- aż 94%. Za podobną bądź wyższą cenę możemy kupić np. masło orzechowe znanej, reklamowanej marki, które zawiera o wiele procent mniej orzechów, zaś więcej cukru. Jest ono moim zdaniem lepsze w smaku. ale niestety już nie tak wartościowe. Wracając do maseł orzechowych z prawdziwego zdarzenia, są one nie tylko bombami witaminowo-mineralnymi. Pomagają również w odchudzaniu! Pomimo wysokiej zawartości kalorii, sprawiają, że po ich spożyciu zmniejszają się napady głodu (m.in. dzięki zawartości zdrowych tłuszczy, białka i błonnika), w związku z czym jemy mniej i tracimy na wadze.



Kliknij na zdjęcie, aby powiększyć

Masło orzechowe zawiera sporo zdrowych kalorii, zaleca się spożywanie go na śniadanie, w celu zapewnienia sobie energii na cały dzień. Już 2 łyżeczki dziennie wzmocnią, odżywią i "napędzą" nasz organizm. Mimo wysokiej ceny uważam, że warto kupować je regularnie, zwłaszcza, że (przynajmniej w moim przypadku) po 2 lub 3 łyżeczkach jest się usatysfakcjonowanym. 


Właściwości:
  • zmniejsza apetyt, szczególnie na słodycze
  • pomaga w odchudzaniu
  • zawiera wit. E (ładny, młody wygląd), wit. B3, czyli niacynę (m.in. hamuje toksyczne działanie związków chemicznych i leków, poprawia ukrwienie skóry i kondycję włosów, oddziałuje korzystnie na system nerwowy i stan psychiczny), wit. B5 (niezbędna do prawidłowego metabolizmu białek, cukrów i tłuszczów; przyspiesza gojenie ran; zapobiega przemęczeniu, poprawia pigmentację i stan włosów), wit. B6 (ma wpływ na ciśnienie krwi, skurcze mięśni, pracę serca, prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, łagodzi objawy napięcia przedmiesiączkowego; zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych), kwas foliowy, magnez, miedź, mangan, żelazo, potas, cynk, selen
  • zmniejsza ryzyko zachorowania na raka żołądka
  • obniża ryzyko chorób układu krążenia
  • zawiera sporo białka roślinnego
  • źródło błonnika
  • bardzo zdrowe jedno- i wielonienasycone tłuszcze
  • według naukowców jedzenie masła orzechowego 5x w tygodniu może zmniejszyć ryzyko wystąpienia zawału serca o połowę
  • sprawdza się jako dodatek do ciast i innych słodkich przekąsek 


Najpopularniejsze jest masło z orzechów ziemnych, istnieje jednak dużo innych rodzajów z przeróżnych orzechów. A jak wiemy wszystkie orzechy są dla nas bardzo zdrowe. Także podsumowując ważne jest, aby w naszej diecie orzechy odgrywały niewielką (ze względu na kalorie), ale codzienną rolę, ponieważ systematyczne ich spożywanie może przynieść nam wiele dobrego :)